Friday 22 June 2012

resipi

Izznur Firzanah menaip ..
pada 22 Jun 2012 



tok3x. assalamualaikum semua !
hello , milo , marshmallow . ><
apa habaq hangpa ? sihat na ~ 
*loghat tah pape jea*


yezza . new entry lagi . wassup-2 semua . =.=" . exam dah lepas kann ? amacam result korang ? result aku ? biasa jea . dapat no 10 dari 34 pelajar . GRED MENURUN ! =.=" . redha je lah dengan ceramah ibu bapa yang akan menyusul . oke . stop the story . bukan tu yang aku nak pot pet pot pet at sini . aku nak beri 1 resipi yang special untuk korang . nak tak ? jup ea . 



nampak kann ? cun tak kek tuh ? warna - warni . RAINBOW CAKE . <3
amacam ? tertarik kan ? ><" .  Nyummy ! Dengan rasa manis , lazat dan berkrim lagi tu !  Ehekk . Macam tu juga lah kehidupan kita . Mesti seronok kalau kehidupan kita macam cupcakes ni kan  ? Kemanisan menambahkan lagi rasa asam garam dalam kehidupan kita . Walau sehebat dan setinggi mana pun taraf kehidupan kita , jika tiada kemanisannya pasti akan hambar haha . adakah aku nak bagi resipi nie ? TIDAK lah jawapannya . =.="  actually , aku nak bagi ..........





Resepi Manisan Kehidupan


  Secamca Kemaafan
Walau sebanyak mana pun seseorang itu melakukan kesalahan , pasti ada kebaikan yang dilakukannya . Jadi ambillah yang positif itu dan tinggalkanlah yang negatif supaya hati korang lembut untuk memaafkannya . 


  Secubit Senyuman
Tahukah korang dengan hanya senyuman boleh membuatkan kehidupan korang akan bertambah ceria ? Ada fakta yang mengatakan senyuman dapat membuatkan korang kelihatan muda daripada usia sebenar . 


  Setangkai Keyakinan Diri
Percaya ataupun tidak tanpa keyakinan diri , kehidupan korang sure akan jadi hambar punya . Mana tak nya , tanpa keyakinan diri korang pasti jarang ke tempat-tempat awam . Sesetengah orang tu kekurangan diri sendiri menjadi satu punca mereka kurang berkeyakinan . Ketahuilah tiada manusia yang sempurna di muka bumi ini . 


  Segenggam Tekad dan Azam
Dengan adanya azam , sure korang akan lebih bersemangat dalam menjalani kehidupan dan menjadi insan lebih teratur dan bermatlamat . Sesudah itu , campurkan tekad dalam apa jua korang lakukan , for sure azam tu akan tercapai !


  Hormat-Menghormati Secukup Rasa
Kehidupan akan menjadi lebih manis apabila menghormati orang yang berada di sekeliling korang  .Baik yang muda ataupun yang tua . Sesudah itu , kisarkan bersama dengan sifat ringan tulang dan hasilnya , kehidupan harmoni menanti .

=sumber dari kak LYSSA
mwehehe . sudah siap resipinya . amacam ? ><" hehe .
kesilapan umum . maafkan saya . haha . aku gurau je letak gambar kek tu . nak tarik perhatian korang . RESIPI MANISAN KEHIDUPAN  . semoga hidup korang akan menjadi lebih bermakna . jika resepi ini telah berjaya anda buat , TAHNIAH ! anda adalah ohsem ! ;)



sekian sahaja untuk entry pada kali ini . terima kasih kerna singgah , baca dan jadi stalker tetap untuk blog ini . maaf jika terdapat salah ejaan . see ya in next entry . bubye . salam persahabatan dihulurkan .





1 comment:

  1. nyum nyummm, terliur tgk kek tu >,< resipi manisan kehidupan, best best! thanks for sharing yaa :D

    ReplyDelete