begitu tabahnya :')




Tok3x  assalamualaikum !!
Hello , milo , marshmallow !
Wassup korangs ? apa celopp ? :3

woot woot . kembali mengupdate .
hihi . sorry la , kalau terpaksa singgah ke sini ya :P 
okeyy . hari ni hari Rabu . 10 Oktober 2012 
hari kedua PMR dijalankan . 
dan hari kedua jugalah , fza berCUTI .  esok , kembali jelmakan diri di kawasan sekolah -,-''
confirm harok sekolah nanti . :3

FIRST STORY

okeyy . tadi , belek-2 surat khabar BERITA HARIAN .
ceq dapat tahu  seramai 481 , 424 calon PMR pada tahun niy . 
*sekolah aku ada berapa calon ek? -,- *



nampak tak gambar di atas ?
tak nampak maknanya BUTA ><" *gurau-2.maaf ya*
tahu tak situasi apakah di atas ? okeyy . QUIZ TIME . 
korang jawab ye , berdasarkan pilihan jawapan di bawah .

A . main soal jawab
B . isi borang kahwin 
C . PMR 
D .  ujibakat Vokal Bukan Sekadar Rupa 

kalau ikut pemikiran yang logik lagi kan benar , jawapannya adalah A kan ? hihi :3
actually , jawapan sebenar adalah C . yupss . situasi PMR .
pak cik yang pakai baju hijau itu bernama , Nordin Saat , berumur 50 tahun , mempunyai 5 orang anak , mahu membuktikan beliau mampu belajar dan lulus dalam peperiksaan itu . *sedangkan beliau sudah mengambil peperiksaan setaraf dengan PMR yang dikenali sebagai Sijil Rendah Pelajaran (SRP)  kira-kira 35 tahun yang lalu .   

 moga setiap calon PMR boleh mengharungi PMR dalam keadaan tenang dan kejayaan cemerlang dimiliki oleh mereka semua . amin ~


SECOND STORY

okeyy . story kedua dan ketiga agak menyentuh perasaan sikitt . 
harap bila korang baca , korang bersyukur atas nikmat yang korang perolehi dan doakan kekuatan , keselamatan untuk diri mereka . =') 

begitu tabahnya . tajuk entry ini merujuk kepada adik Adam dan akak Fauziah . mereka terdiri berlainan latar belakang , keluarga . tapi yang penting , mereka punyai persamaan iaitu masing-2 sedang berjuang untuk meneruskan kehidupan walaupun diri tak sesempurna insan lain :')

kita mulakan dengan cerita adik Adam dulu ya .





hihi . nampak takk ? comelnya dia kann ?
gebu jea . comel lotey yea . 
namanya Ahmad Adam Syukri . 

Dia dilahirkan secara vacuum pada 4 Mac 2012 sewaktu kelahiran , Adam keluar dalam keadaan flat dan kekurangan oksigen . 9 Mac 2012 , SCAN MRI menunjukkan otak Adam mengalami kerosakan amat teruk . Adam perlu bergantung pada mesin oksigen untuk terus hidup dan mesin Suction KRN untuk menyedut air liur di dalam rongga hidung dan mulut , kerna Adam tidak pandai menelan air liur .Mata kanannya mengalami Injured dan telinga kanannya tidak dapat mendengar kerna ada kerosakan pada bahagian dalam telinganya . Doktor pakar otak mengklasifikasikan kerosakan otak Adam sebagai KEMATIAN SARAF OTAK ='(

nak tahu , rupa Adam yang terkini ?



doktor mengesahkan Adam akan terlantar seumur hidup dan peluang untuk berjalan serta hidup seperti anak-2 normal lain adalah amat tipis =') 


begitu tabahnya ibu kepada Adam , Pn Noraisah (27) yang menjaga Adam di Sarikei , Sarawak . 
Adam mempunyai  hubungan naluri yang kuat dengan bapanya , Suherma (27) yang bekerja di Alor Setar . Adam akan tertidur  setelah mendengar suara bapanya itu .

*sambil menaip , air mata berjujuran . begitu ketara perbezaan wajah bayi tu . semoga dikau tetap tabah , adik .  begitu tabahnya hati seorang IBU , hanya kerna anak  *

kisah kak Fauziah 


kak Fauziah dan suaminya , Abil Fikri .

siapa sangka , bermula dengan serangan asma boleh menyebabkan kerosakan pada saraf otak . tapi itulah yang berlaku pada kak Fauziah .=') suaminya , abang Abil sanggup berhenti kerja sejurus sahaja mendapat tahu keadaan si isteri . 

gambar terkini :


nak tahu kisah lebih lanjut mengenai  pasangan yang sweet niy , boleh pergi ke  http://abil4fauziah.blogspot.com

seriously , fza rasa , sekarang ni susah nak cari lelaki mahupun suami seperti abang Abil niyy . sememangnya ADIWIRA TERHEBAT untuk kak Fauziah . 

ya Allah , ku bermohon padaMu , berikan lah kekuatan , kesabaran , ketetapan iman , sumber kewangan kepada adik Adam dan kak Fauziah . sesungguhnya , engkau Maha Pemurah lagi Maha Penyayang . sembuhkanlah diri mereka , ya Allah . kuatkanlah semangat abang Abil , Pn Noraisah dan Suherma untuk menjaga mereka . ya Allah , perkenankanlah doaku ini . amin ya rabbal al amin .

 hmm . terima kasih kerna sudi mengaminkan doa tadi . 
sekurang-kurangnya , kita pun dapat tolong mereka , walaupun dengan sebuah doa . <3
bersyukurlah dengan nikmat yang kita ada selama ini . =') 
belajar menghargai sebelum hilang ye . 

sekian sahaja untuk entry pada kali ini , 
see ya on next entry . bye-bye . assalamualaikum .
salam persahabatan dihulurkan 


expression :3




Tok3x  assalamualaikum !!
Hello , milo , marshmallow !
Wassup korangs ? apa celopp ? :3

hey korangs . apa cerita korang untuk bulan Oktober niyy ?
harap bulan Oktober niyy , lebih banyak kenangan manis yang dapat kita perolehi :)
jyeahh ! update lagi . ><" hilangkan bosan ngadap facebook tuh ><"

Hari ini , pada tarikh 9 Oktober 2012 , semua pelajar berumur 15 tahun , yang masih bersekolah , 
akan pucat mukanya , jantungnya berdegup dengan kencang , otak mereka akan bergerak seakan enjin berkuasa tinggi hanya kerana PMR . itu sahaja daripada saya , Meah Propa , lintas langsung dari Edisi Kebaboomm ! 

haha . merepek sudahh . sorry-2 ><  



tapi , betul la kan ? esok bermulanya peperangan antara skuad PELAJAR bertempur dengan pihak musuhnya iaitu , LEMBAGA peperiksaan (PMR) . 
mengharapkan depa semua sudah bersiap sedia la yea . chaiyokk kayy !

disebabkan musim PMR lha , bebudak tingkatan 1 , 2 dan 4 akan berpesta :3 
diberikan cuti oleh pihak sekolah  . Yippe !



tapi kann , cuti macam tak cutii .  
awat ? cikgu bagi banyak HOMEWORK maa . sememanganya OHSEM . 
betulll , ceq tak tipu .
English dengan kerja 'Grammar'nya , Matematik dengan latihan pengiraannya , 
lagi kerja apa ek ? oh ya ! Geografi dan Kemahiran Hidup dengan kerja khususnya .
sakit hati , sakit tangan , semua gara-2 kerja kayu .  -,-"

okeyy . fza akan jumpa EX  kembali . jyeahh ! tepuk tangan :3
nak jumpa dia start 23 kott . excited dowhh
*siapa EX kau fza ? musykil niyy *
*nak jumpa at mana ? nak joinn*
*buat maksiat ea ? marah panda nanti*



haha . chillax lha weyy . fza nak jumpa EXAM lhaa . 
atotoii , cuak yea ><" .
jyeahh ! End Of Year Examination .
*tak payah bajet speaking la kann*
seriously , takut untuk exam akhir tahu niyy . 
awat ? sebab ini yang akan menentukan sama ada fza masih layak ataupun tidak untuk berada di kelas KRK . seriously , aku tak nak berpisah dengan korang :')
kena revise balik subjek-2 tingkatan 1 punya , ditambah pula dengan subjek tingkatan 2 . 
tambah perisa dengan menghadap buku latihan bertimbun bagaii . digaulkan secukup rasa . 
rasanya , otak aku insya'allah akan ting tong -,-

PMR dah start .  SPM akan datang dengan penuh bergaya . STPM pun sama , sedang ditatarias . :3  sekarang pun dah masuk bulan Oktober . ini bermakna , lagi 2 bulan sahaja , 2012 akan melabuh kan tirainya . alhamdulillah , sepanjang 10 bulan ni  juga lha , fza dapat mr panda , dapat banyak kenangan manis , kawan baru , sememangnya OHSEM . ><"  

and , by the way , ceq nak habaq niyy , 
ceq dalam proses membuat cerpen yang bertajuk
OPS       3S .
okeyy . sekarang ni , ce korang teka apa maksud di sebalik tajuk cerpen tersebut . mwehehe :3 siapa dapat teka jawapannya dengan betull , akan mendapat hadiah istimewa . ada brann ? hihi .

okeyy . jari penat menari tarian inang di atas keyboard . 
sekian sahaja entry pada kali ini .
see ya on next entry .
bye . assalamualaikum
salam persahabatan dihulurkan