exam fever ><"

Izznur Firzanah menaip ..


pada 24 Julai 2012 





tok3x. assalamualaikum .
helo . milo . marshmallow .
apa khabar wahai saudari dan saudara sekalian ?
jyeahh ! fiza mahu update lagi yaw . tak suka ?
u can get out from this blog =.="
hai korangs ! *lambaitangan* . mwehehe =3 . amacam puasa korang setakat nie ? oke ke idakk ? bagus kalau oke ! tutup perenggan intro , kita terus buka perenggan isi utama =.="
jeling sebentar tajuk entry pada kali ini . jyeahh ! EXAM FEVER ><"
yups . fza sedang menjalani UJIAN PENILAIAN 2 . hebak sungguh ! =.=" . doakan fiza taw . tinggal lagi 6 paper (subjekpenting) . tadi , exam sains dengan bahasa melayu . OHSEM ! SAINS , lagi syiok  . nasib baik dapat JAWAB . tak mahu dapat C lagi . redha je lah . =/
by the way , sepanjang musim peperiksaan , fiza dapati terdapat beberapa perkara yang pelajar sering buat selepas habis jawab soalan . tu la yang fiza akan kongsikan bersama korangs ! <3
PERKARA YANG PELAJAR SERING BUAT SELEPAS HABIS JAWAB SOALAN  


  1. MERENUNG . dah habis jawab paper la katakan . merenung masa depan jap kononnya lha .
    2 . CONTENG KERTAS SOALAN . mwehehe . yang nie aku selalu buat , aku conteng kertas tuh dengan nama PANDA aku . pastu , aku padam balek ><" . kalau ada rajah , aku warnakan dengan 'highlight' . =3 

    3 . MAIN PEN . yang nie , aku jarang buat . korang amek pen , lepas tu berangan jadi DRUMMER terkenal , korang ketuk-2 meja . ><"

    4 . BERBORAK . yang nie , kena berhati-hati sikit =P .. borak pasai apa ? kurang tahu . 

    5 . KACAU KAWAN . kalau kawan sedang jawab soalan , korang tarik meja dia , tolak kerusi dia dan saja buat dia hilang fokus . *kejam =.= *

    6 . NYANYI LAGU . jyeahh ! test suara konon . nak exercise suara tuk nyanyi lagu raya kann ? mwehehe . ><"
    7 . SEMAK JAWAPAN . yang nie , siapa yang rajin la . fza biasanya bila cikgu kata kutip kertas . time tu la fza semak jawapan . =.="

    8 . BERTAWAKAL . yeahh . aku yakin ramai yang tak buat kan ? ><" 

    9 . TIDUR . yang ni paling FAMOUS sekali . senang , lentok kepala atas meja , tutup mata dan tidur . tak ganggu orang kann ? ;) . 

    itu sahaja yang aku dapat sepanjang pemerhatian aku ni . 
    korang pulak buat apa selepas habis jawab soalan ?
    kongsikan bersama fiza . kalau suka entry ni , sila click LIKE (Y)



    SUCCESS IS A JOURNEY NOT A DESTINATION .
    GOOD LUCK UNTUK SEMUA CALON PEPERIKSAAN UJIAN PENILAIAN 2 , TRIAL PMR , SPM DAN STPM . ALL THE BEST YAW . MOGA KITA SEMUA DAPAT KEPUTUSAN YANG CEMERLANG . AMIN ~



    oke . sekian sahaja untuk entry pada kali ini . 
    jari dah penat berzapin di atas keyboard . see ya in next entry .
    bubye . assalamualaikum .
    salam persahabatan dihulurkan .






capital R

Izznur Firzanah menaip ..

pada 22 Julai 2012 



tok3x. assalamualaikum .
helo . milo . marshmallow .
apa khabar wahai saudari dan saudara sekalian ?
jyeahh ! fiza mahu update lagi yaw . tak suka ?
u can get out from this blog =.="
hai korangs ! capital R ? fiza curang ea ?! aiyokk ! report at capital F . mwehehe . jangan salah faham . fza mash dengan capital F . tak terlintas nak cari panda laen =P . actually , capital R merujuk kepara Ramadhan .alhamdulillah , kita semua diberi peluang untuk date bersama bulan RAMADHAN lagi kan ? masih panjang umur , untuk berpuasa kan ? 
harap kita semua mampu berpuasa hingga hari terkahir RAMADHAN . 
disebabkan  sekarang ni musim PUASA , so fiza akan update entry pasal puasa lah yea . 
 "Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan pengharapan, akan diampunkan segala dosa-dosanya yang terdahulu." ( Riwayat al-Bukhari dan Muslim )

" Semua amalan anak Adam digandakan kebaikannya sepuluh kali ganda serupa dengannya hingga tujuh ratus kali ganda, Allah Azza Wajalla berkata: " Melainkan puasa, kerana ianya untuk-Ku dan Aku sendiri yang akan membalasnya, mereka meninggalkan syahwat dan makanannya kerana-Ku." Bagi orang yang berpuasa akan mendapat dua kegembiraan: kegembiraan berbuka puasa dan kegembiraan ketika menemui Tuhannya, dan bau busuk (dari mulut orang yang berpuasa) kerana berpuasa lebih wangi di sisi Allah S.W.T"
( Riwayat al-Bukhari dan Muslim )

 dah baca ? hebat kan bulan RAMADHAN ? banyak fadhilatnya . ;) 
walaupun terpaksa menahan lapar dan dahaga , kita akan perolehi PAHALAnya kelak . nak tahu sebahagian daripada pahalanya apa ?
  *sabaq sat . sabaq separuh daripada iman .

Sabda Rasullullah S.A.W , ‘Seorang hamba yang berpuasa dalam bulan Ramadhan dengan ikhlas kepada Allah SWT, dia akan diberikan oleh Allah SWT 7 perkara:

  1. Akan dicairkan daging haram yang tumbuh dari badannya (daging yang tumbuh daripada makanan yang haram).
  2. Rahmat Allah sentiasa dekat dengannya.
  3. Diberi oleh Allah sebaik-baik amal.
  4. Dijauhkan daripada merasa lapar dan dahaga.
  5. Diringankan baginya siksa kubur (siksa yang amat mengerikan).
  6. Diberikan cahaya oleh Allah SWT pada hari Kiamat untuk menyeberang Titian Sirath.
  7. Allah SWT akan memberinya kemudian di syurga.’
 wahh . Pahalanya sungguh OHSEM ! ><" .
jadi janganlah mengeluh bila Ramadhan tiba . topup pahala weyy . free of charge . ;) 
jadi , fiza ingin ucapkan selamat berpuasa dan tambah nilai pahala anda . all the best untuk Ramadhan anda . anggap ni RAMADHAN terakhir , jika panjang umur , insya'allah akan bertemu Ramadhan pada tahun depan .
jari dah penat breakdance di atas keyboard . 
see ya in next entry . bubye . salam persahabatan dihulurkan .
assalamualaikum

tanpa disedari

Izznur Firzanah menaip ..
pada 17Julai 2012 



tok3x. assalamualaikum .
helo . milo . marshmallow .
apa khabar wahai saudari dan saudara sekalian ?
jyeahh ! fiza mahu update lagi yaw . tak suka ?
u can get out from this blog =.="


oke . firstly , mau beritahu , hubungan saya dengan mr panda dah __ bulan . identiti ? masih tidak ketahui oleh umum , dirahsiakan . dah genap setahun , baru fza gtaw kayy . siapa yang dah tau tu , diam-2 suda  . oke . fullstop pasal DIA . ><" . hai korangg . amacam ? oke ark lagu baru yang aku sumbat at blog ni ? kurenngg oke yea ? nanti aku TUKAQ lagi yaw . oke jeling sikit tajuk entry pada hari ni ? yea ! TANPA DISEDARI



actually , fiza nak kongsikan beberapa ayat 'maut' yang selalu diungkapkan oleh kaum HAWA tanpa disedari oleh kaum ADAM sendiri . buat panduan , perkongsian umum semata . maklumat ni tak keluar tyme UPSR , PMR , SPM , STPM dan UJIAN BULANAN korang . dun worry 

Oleh kerana jiwanya yang halus, kerap kita mendengar keluhan-keluhan sinis yang keluar dari bibir manis seorang wanita, yang kadangkala sukar dimengerti lelaki-lelaki terutama pasangannya. Ayat-ayat penuh dengan makna yang halus. Namun, sedikit sebanyak ayat-ayat biasa ini telah pun dianalisis oleh jejaka-jejaka berotak kental dan telah membuat kesimpulan berikut



(1) Ok. Fine!
Wanita selalu menyebut perkataan ini jika merasa diri mereka betul dan ingin mengakhiri pertengkaran. Lelaki perlu diam. Tak perlu bersuara jika ingin meredakan keadaan.

(2) Bagi saya 5 minit
Hah! Ini memang selalu berlaku. Lebih-lebih lagi kalau nak bersiap keluar pergi jalan-jalan. Amboiiiiiiii. Bukan main lagi nak melaram dan mekap. 5 minit yang mereka cakap sebenarnyer bermaksud 5 jam. Dalam 5 minit yang mereka cakap, lelaki sempat pegi lepak kedai mamak layan bola, balik rumah balik.

(3) Tak ada apa-apa
Ayat ini menunjukkan wanita sedang cuba untuk bertenang dan cuba menyembunyikan sesuatu. Mereka menyimpan perasaan marah dalam hati sebab tak nak memulakan pertengkaran. Biasanya pertengkaran seperti ini berakhir dengan aman.

(4) Pergilah buat! Tadi kata nak sangat!
Ini adalah cabaran bukan kebenaran. Wanita sebenarnyer tidak memberi kebenaran tetapi hanya ingin menduga lelaki. Jadi, jangan buat.

(5) Keluhan kuat
Ini sebenarnya adalah satu ayat. Wanita akan bertindak sebegini jika mereka merasakan tiada guna menghabiskan masa untuk bertengkar berkenaan perkara yang tidak patut dan tiada penting baginya.



(6) Tak apa lah
Jika wanita berkata demikian, bermaksud mereka berfikir dalam-dalam tentang bagaimana dan bila anda menerima akibat kesilapan anda

(7) Terima kasih
Wanita berterima kasih kepada anda dan jangan persoalkannya. Jawab saja “sama-sama”. Tetapi jika wanita berkata “terima kasih banyak-banyak ye!”, itu bermakna wanita bukan berterima kasih tetapi menyindir lelaki. Jadi, jangan jawab “sama-sama”… hehehehe

(8) Apa-apa aja lah! (atau dalam bahasa inggeris, whatever!)
Ini adalah cara paling sopan bagi wanita untuk mengatakan F**K You!. Jadi awas ..jangan dapat ayat ini wahai lelaki.

(9) Jangan risau, saya dah tau macam mana nak buat
Wanita berkata demikian selepas mereka berkali-kali menyuruh lelaki berbuat sesuatu perkara tetapi akhirnya mereka yang buat sendiri.

tambahan : bila aku merajuk , aku selalu taip "bubye. salam" ataupun " g main jejauh sana "  . 

jyeahh . tamat sudah entry untuk kali ni . 
amacam ? hey gadis , betul tak yang aku taip nie ?
hey jejaka , DIA pernah buat ciri-2 di atas tak ?



hopefully korang enjoy tyme baca hasil taipan aku ni =.=" .
kayy , jari penat menari balet di atas pentas keyboard ni .
sekian sahaja untuk entry pada kali ni . 
see ya in next entry . bubye . assalamualaikum 
salam persahabatan dihulurkan .





HE COMES

Izznur Firzanah menaip ..
pada 14 Julai 2012 





tok3x . assalamualaikum semua .
helo . milo . marshmallow . 
apa khabar korang ? sihat ? alhamdulillah
sakit ? rehat kayy . makan ubat taw . 


yezza . fiza kembali lagi di dunia blog setelah seminggu menghilang kan . jyeahh ! rindu tak ? LOL . tiada siapa nak rindu aku . haha . aku tahu itu . first , amacam blog nie ? edit sikit . makin buruk kan ? =.=" abaikan je la . ni fiza si budak pelik nie mahu bercerita . *panjang seyh intro*

kayy . terus citer lah yea . seperti diketahui . cover photo aku bertukar wajah . jyeahh ! wait ea .


DATO DR SHEIKH MUSZAPHAR SHUKOR .

see ? sila jeles sekarang . *ketawa jahat*
oke-2 . sorry ea . nampak ? Beliau duduk di situ , diam tersipu malu . *lagu carta hati masuk line* . jyeahh ! meh sini , fiza story mory . macam mana fza boleh ambil gambar beliau sedekat itu . ><"


12 Julai 2012

tarikh keramat bagi semua pelajar dan warga SMK SENGGARANG kerana angkasawan pertama Malaysia akan datang . *tepuktangan*
Beliau turut berkongsi perasaan yang sama di fanpage beliau . 


nampak tak ? BUKTI taw . 

best sesangat . Beliau masuk ke dalam dewan jea , gempak - gempita dewan dengan tepukan dan sorakan oleh semua orang . dewan penuh dengan pelajar sesi pagi + sesi petang SMK SENGGARANG , pelajar-2 dari SMK SRI TANJUNG , SMK PERMATA JAYA , SMK TUNKU MAHMOOD ISKANDAR , SMK TUN SARDON , SK SENGGARANG *nie je yang aku taw =.=" *

Beliau berkongsi pengalamannya di angkasa lepas sana . Beliau tunjukkan video cara beliau solat , makan , minum dan melakukan aktiviti di sana . Di atas sana , beliau terpaksa mengikat kaki untuk solat supaya tidak terapung . tempat tidur pun sempit sahaja . pelbagai ujian untuk melayakkan dirinya untuk menjadi angkasawan . 



melting =*




cenderahati daripada pengetua SMK SENGGARANG .



dari kiri pengetua SMK SENGGARANG , PN HAJAH HANIM , DATO DR SHEIKH MUSZAPHAR , YB JAAFAR HASHIM (ADUN SENGGARANG)



sesi autograf

lebih kurang 2 jam , Beliau menghabiskan masa di sekolah fiza . Beliau peramah . suke senyum . cair seketika . dan kebanyakkan orang tak percaya yang beliau sudah sampai ke SMK SENGGARANG . beliau juga ditemani oleh abangnya . 



Bubye . jumpe lagi . 


 weyh , sedar . ini kenyataan ! bukan main-2 .



by the way , kami amat bergembira dapat menghabiskan masa dengan beliau . harap dapat bersua kembali .

wait . !


oke . yang ni gambar dari fanpage beliau . di fanpage beliau (DR SHEIKH MUSZAPHAR FANCLUB) , beliau berkata "I had a wonderful time with the students of SMK Senggarang. 

Bought some Biryani Gam at Batu Pahat for the family on the way back ....

Have A Great Weekend Everyone ...."


akan ku kenang tarikh itu , 12 JULAI 2012 .jyeahh ! tamat sudah entry pada hari ini . 
tengs sudi singgah dan baca . jika tekan LIKE entry ni , terima kasih sekali lagi . ;) . see ya in next entry . bubye . assalamualaikum . salam persahabatan dihulurkan


yang benar , 
Izznur Firzanah

tahap cemburu

Izznur Firzanah menaip ..
pada 6 Julai 2012 



tok3x . assalamualaikum . 
hello , milo , marshmallow .
yezza . buad entry baru lagi . hehe . 
melepas gian sebentar di blog . dah lama tak update blog niyh . mwehehe . oke yaww . short the story . jeling tajuk entry . yeahh . ! tahap cemburu .

yezza ! cemburu ! korang mesti pernah ada perasaan ni kan ? sama la kita . aku nie jenis KUAT CEMBURU sebenarnya . depan dia , cover jea . padahal , dalam hati dah membara . hehe . entry nie berdasarkan horoskop masing-masing kayy . dan entry nie khas untuk KAUM ADAM sebenarnya . horoskop nie tak ley percaya sangad kayy . hanya perkongsian sahaja kayy .

Cemburu sering dikaitkan dengan kaum Hawa. Percaya atau tidak, lelaki juga mempunyai perasaan cemburu yang terselindung di sebalik egonya. Malah tanpa disedari lelaki zaman ini juga ada kalanya menyimpan perasaan cemburu yang mengatasi kaum perempuan.



AQUARIUS
Lelaki Aquarius biasanya akan menggunakan ayat-ayat yang memerli untuk menunjukkan cemburunya. Jangan ingat dia sedang bergurau. Apabila topik perbualannya hanya tertumpu pada seseorang saja, maka ternyatalah bahawa dia sedang cemburu.

PISCES
Lelaki yang paling mulia dan baik hati, lagi kuat cemburunya. Tak lain dan tak bukan adalah lelaki Pisces. Indeks cemburunya amat memeranjatkan.

ARIES
seorang yang memerintah, dia juga suka mengawal orang lain. Tidak kira dalam apa jua perkara, dia juga berharap menggunakan tenaga dan kuasanya untuk menyelesaikannya. Apabila berhadapan dengan musuh kekasih, dia akan segera mengambil tindakan untuk menyebabkan pihak lawan undur dari mengurat kekasihnnya.

TAURUS
Lelaki Taurus adalah lelaki yang peramah dan sangat jujur. Tapi jangan ingat dia tidak tahu cemburu. Dia tidak dapat terima kekasihnya menderhaka kepadanya. sekiranya dia dapat tahu anda keluar dengan orang lain, buatlah persediaan untuk memberi penjelasan kepadanya.

GEMINI
Lelaki Gemini hanya menganggap cemburu itu sebagai satu permainan saja. Dia ialah seorang yang suka bermain-main. Oleh itu, dia paling benci akan cinta secara paksa. Malah dia tidak akan mungkin melepaskan peluang untuk berkenalan dengan wanita lain walaupun sudah memiliki kekasih. Jadi, indeks cemburu lelaki Gemini adalah kurang berbanding dengan lelaki Zodiak lain.

CANCER
Dia tidak akan berjauhan dengan kekasih malah selalu berhimpit dengan kekasih. Ini adalah kerana dia mempunyai perasaan kekosongan dan juga perasaan tidak selamat . Bayangkan kalau kekasihnya meninggalkanya, cemburu pasti akan menghuru-harakan dunia ini.





LEO
Lelaki Leo sangat ego dan juga sangat tabah. Dia tidak akan cemburu kerana perkara yang remeh temeh. Dia tidak akan menyebabkan air muka dirinya jatuh kerana cemburu. Walaupun kekasihnya telah melakukan perkara yang membuatkannya marah, namun dia tetap akan mengekalkan perasaan yang tenang untuk berbincang dengan kekasihnya.

virgo
Cemburu telah menjadi perkara biasa dalam kehidupan pasangan ini. Walaupun dia amat mencintai kekasihnya, namun tetap bergaduh besar dengan kekasih kerana cemburu.

libra
Lelaki Libra mementingkan imejnya yang bertatatertib. Disebabkan cemburu akan menjejaskan imejnya, maka dia rela mengekalkan penampilan yang baik. Sebenarnya dia tidak ingin menimbulkan perselisihan dengan kekasih akibat cemburu yang akan menjejaskan hubungan mereka.

scorpio
Dia menghormati dan cinta sepenuhnya terhadap kekasih. Tetapi cemburunya juga tidak kurang. Sekiranya kekasihnya menunjukkan sebarang kemusykilan, maka dia akan menunjukkan cemburunya.

sagitarius
Lelaki Sagitarius juga boleh cemburu. Namun cemburunya datang dengan cepat, pergi juga cepat. Dia selalunya cemburu sebelum mengenal pasti perkara sebenarnya. Apabila mengetahui hal sebenarnya cemburu pun reda. Tapi, apabila dia ada matlamat baru dia akan meninggalkan kekasih yang sering membuatnya cemburu.

capricorn
 Dia merasa rendah diri di dalam kehidupan. Apabila dia berasa cemburu, dia tidak akan tunjukkan pada kekasihnya sebaliknya akan mengeluarkan ketidakpuasan ini pada tempat lain

ini hanya kajian semata . perkongsian umum . mwehehe . 
oke penad menaip . see ya in next entry . bubye . salam persahabatan dihulurkan .