warna warni syawal :3





tok3x . assalamualaikum semua !
hello milo marshmallow . 
hey ya ! bersua kembali kita . 


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI . ! MAAF ZAHIR DAN BATIN !
hari ni dah masuk hari yang ke 5 dalam bulan SYAWAL kann ? amacam raya korang ? oke takk ?
mesti dapat banyak duit raya kan ? huluq lha sikit kat ceq fza niyy . ><" . 
surprise ! blog bertukar wajah sempena raya :3
harap-2 , okay la yea . ada mercun letup-2 gitu , header pulak versi couple :3
MR PANDA , dah makin boyot rasanya . 
membaham segala juadah raya , ><" 

okayy ! stop introduction . actually , fza na ceritakan pasal raya fza . tak salah kann ? tak nak tahu pun tak mengapa . 
 tahun ni fza beraya di JOHOR , rumah belah mak .
sempat main bunga api . ;3
malam raya , baca tahlil reramai . 
hmm . teringat arwah atuk =')  . 
lepas acara tahlil , gasak sepupu-2 main mercun . 
mercun bola lak tuhh . spoil mood jea . terkezut semua !
 nenek sibuk buat lepat kacang . juadah raya faveret mak . 
almaklumlah , mak aku ni anak kedua bongsu . manja laen macam sikit :3
ketupat , lodeh , semua juadah yang sekutu dengannya dah siap ! ;)



pagi raya pula , semua saudara lelaki pergi masjid ! solat sunat aidilfitri ! wakil perempuan , nenek aku jea . geng perempuan yang lain kemas rumah :3 . mandi dengan niat mandi raya ! sarapan dengan ketupat , kuah lodeh , kari ayam ! ohsemm !  
lepas dorang balek dari solat raya , 
start acara selawat . ;)
sesi bermaafan pun bermula . sesi penyerahan duit raya pun :3
dah habis sesi tuh , bermulalah sesi bergambar 



PN SUMIRAH a.k.a nenek


 

ni keluarga mak long . keluarga besaq .


keluarga PN NORILAH


 


keluarga EN ROSLI 



keluarga serba kelabu dan peach , keluarga EN ZULLIZAMAN & PN NOR'AINI . 

habis sesi bergambar , kitorang bersiap g kubur arwah atuk HUSSIN . =/  .  sedekahkan yassin , bersihkan kawasan kubur , then balik .  lebih kurang pukul 11 pagi , fza dan sekeluarga bersiap pergi NEGERI SEMBILAN pulakk :3 . tak guna highway , kitorang guna jalan kampung . sesak weyy . sampai N.9 , pukul 4 lebih . pulun makan lemang dan rendang . burp ! alhamdulillah . pada malam tuh , kitorang pergi umah WAN NGAH pulak . at negeri sembilan , aku panggil nenek aku , wan . WAN NGAH tu adek dia . bacaan tahlil beramai-ramai . lepas tuh , acara mercun ! kebabaomm ! melalak adik aku nangis . dia tu anak polis jati tau ! tak boleh dengaq mercun meletup . =.="  dia lebih suka main bunga api 


pada hari raya kedua pulak , acaranya pergi kubur arwah atuk ARSHAD . sebak di dada . fza paling rapat dengan dia tyme kecil dulu . dia bakar lemang , fza usik dia . =/ al-fatihah untuk kedua - dua arwah atuk fza . pukul 4 lebih gitu , bersiap balik JOHOR semula . kejap sangat kan ? sebab ayah tak dapat cuti . ni pun curi-curi balik je . ><"  . pukul 8 , stay at Segamat jup . singgah rumah mak cik . pukul 10 , baru gerak semula . sampai rumah di Senggarang ni , pukul 12 . tamat sudah cerita raya aku yang tak seberapa bestnya :3


sekian sudah entry saya pada hari ini .
trimas sudi baca , singgah yea . 
fza minta maaf jika terkasaq bahasa , terkecikkan hati korang yang besaq tuhh . status fza buat korang sentap ke , komen yang tidak sepatutnya ke . halalkan lah yea ! 
selamat hari raya aidilfitri ,
maaf zahir batin !


 

2 comments:

  1. tgk mke nenek awak,, dlm hati "cam kenal jerk",, patutlah, sekampung. Ibu saye kata arwah atuk awak sepupu dgn dia.

    ReplyDelete