begitu tabahnya :')




Tok3x  assalamualaikum !!
Hello , milo , marshmallow !
Wassup korangs ? apa celopp ? :3

woot woot . kembali mengupdate .
hihi . sorry la , kalau terpaksa singgah ke sini ya :P 
okeyy . hari ni hari Rabu . 10 Oktober 2012 
hari kedua PMR dijalankan . 
dan hari kedua jugalah , fza berCUTI .  esok , kembali jelmakan diri di kawasan sekolah -,-''
confirm harok sekolah nanti . :3

FIRST STORY

okeyy . tadi , belek-2 surat khabar BERITA HARIAN .
ceq dapat tahu  seramai 481 , 424 calon PMR pada tahun niy . 
*sekolah aku ada berapa calon ek? -,- *



nampak tak gambar di atas ?
tak nampak maknanya BUTA ><" *gurau-2.maaf ya*
tahu tak situasi apakah di atas ? okeyy . QUIZ TIME . 
korang jawab ye , berdasarkan pilihan jawapan di bawah .

A . main soal jawab
B . isi borang kahwin 
C . PMR 
D .  ujibakat Vokal Bukan Sekadar Rupa 

kalau ikut pemikiran yang logik lagi kan benar , jawapannya adalah A kan ? hihi :3
actually , jawapan sebenar adalah C . yupss . situasi PMR .
pak cik yang pakai baju hijau itu bernama , Nordin Saat , berumur 50 tahun , mempunyai 5 orang anak , mahu membuktikan beliau mampu belajar dan lulus dalam peperiksaan itu . *sedangkan beliau sudah mengambil peperiksaan setaraf dengan PMR yang dikenali sebagai Sijil Rendah Pelajaran (SRP)  kira-kira 35 tahun yang lalu .   

 moga setiap calon PMR boleh mengharungi PMR dalam keadaan tenang dan kejayaan cemerlang dimiliki oleh mereka semua . amin ~


SECOND STORY

okeyy . story kedua dan ketiga agak menyentuh perasaan sikitt . 
harap bila korang baca , korang bersyukur atas nikmat yang korang perolehi dan doakan kekuatan , keselamatan untuk diri mereka . =') 

begitu tabahnya . tajuk entry ini merujuk kepada adik Adam dan akak Fauziah . mereka terdiri berlainan latar belakang , keluarga . tapi yang penting , mereka punyai persamaan iaitu masing-2 sedang berjuang untuk meneruskan kehidupan walaupun diri tak sesempurna insan lain :')

kita mulakan dengan cerita adik Adam dulu ya .





hihi . nampak takk ? comelnya dia kann ?
gebu jea . comel lotey yea . 
namanya Ahmad Adam Syukri . 

Dia dilahirkan secara vacuum pada 4 Mac 2012 sewaktu kelahiran , Adam keluar dalam keadaan flat dan kekurangan oksigen . 9 Mac 2012 , SCAN MRI menunjukkan otak Adam mengalami kerosakan amat teruk . Adam perlu bergantung pada mesin oksigen untuk terus hidup dan mesin Suction KRN untuk menyedut air liur di dalam rongga hidung dan mulut , kerna Adam tidak pandai menelan air liur .Mata kanannya mengalami Injured dan telinga kanannya tidak dapat mendengar kerna ada kerosakan pada bahagian dalam telinganya . Doktor pakar otak mengklasifikasikan kerosakan otak Adam sebagai KEMATIAN SARAF OTAK ='(

nak tahu , rupa Adam yang terkini ?



doktor mengesahkan Adam akan terlantar seumur hidup dan peluang untuk berjalan serta hidup seperti anak-2 normal lain adalah amat tipis =') 


begitu tabahnya ibu kepada Adam , Pn Noraisah (27) yang menjaga Adam di Sarikei , Sarawak . 
Adam mempunyai  hubungan naluri yang kuat dengan bapanya , Suherma (27) yang bekerja di Alor Setar . Adam akan tertidur  setelah mendengar suara bapanya itu .

*sambil menaip , air mata berjujuran . begitu ketara perbezaan wajah bayi tu . semoga dikau tetap tabah , adik .  begitu tabahnya hati seorang IBU , hanya kerna anak  *

kisah kak Fauziah 


kak Fauziah dan suaminya , Abil Fikri .

siapa sangka , bermula dengan serangan asma boleh menyebabkan kerosakan pada saraf otak . tapi itulah yang berlaku pada kak Fauziah .=') suaminya , abang Abil sanggup berhenti kerja sejurus sahaja mendapat tahu keadaan si isteri . 

gambar terkini :


nak tahu kisah lebih lanjut mengenai  pasangan yang sweet niy , boleh pergi ke  http://abil4fauziah.blogspot.com

seriously , fza rasa , sekarang ni susah nak cari lelaki mahupun suami seperti abang Abil niyy . sememangnya ADIWIRA TERHEBAT untuk kak Fauziah . 

ya Allah , ku bermohon padaMu , berikan lah kekuatan , kesabaran , ketetapan iman , sumber kewangan kepada adik Adam dan kak Fauziah . sesungguhnya , engkau Maha Pemurah lagi Maha Penyayang . sembuhkanlah diri mereka , ya Allah . kuatkanlah semangat abang Abil , Pn Noraisah dan Suherma untuk menjaga mereka . ya Allah , perkenankanlah doaku ini . amin ya rabbal al amin .

 hmm . terima kasih kerna sudi mengaminkan doa tadi . 
sekurang-kurangnya , kita pun dapat tolong mereka , walaupun dengan sebuah doa . <3
bersyukurlah dengan nikmat yang kita ada selama ini . =') 
belajar menghargai sebelum hilang ye . 

sekian sahaja untuk entry pada kali ini , 
see ya on next entry . bye-bye . assalamualaikum .
salam persahabatan dihulurkan 


No comments:

Post a Comment