tanpa disedari

Izznur Firzanah menaip ..
pada 17Julai 2012 



tok3x. assalamualaikum .
helo . milo . marshmallow .
apa khabar wahai saudari dan saudara sekalian ?
jyeahh ! fiza mahu update lagi yaw . tak suka ?
u can get out from this blog =.="


oke . firstly , mau beritahu , hubungan saya dengan mr panda dah __ bulan . identiti ? masih tidak ketahui oleh umum , dirahsiakan . dah genap setahun , baru fza gtaw kayy . siapa yang dah tau tu , diam-2 suda  . oke . fullstop pasal DIA . ><" . hai korangg . amacam ? oke ark lagu baru yang aku sumbat at blog ni ? kurenngg oke yea ? nanti aku TUKAQ lagi yaw . oke jeling sikit tajuk entry pada hari ni ? yea ! TANPA DISEDARI



actually , fiza nak kongsikan beberapa ayat 'maut' yang selalu diungkapkan oleh kaum HAWA tanpa disedari oleh kaum ADAM sendiri . buat panduan , perkongsian umum semata . maklumat ni tak keluar tyme UPSR , PMR , SPM , STPM dan UJIAN BULANAN korang . dun worry 

Oleh kerana jiwanya yang halus, kerap kita mendengar keluhan-keluhan sinis yang keluar dari bibir manis seorang wanita, yang kadangkala sukar dimengerti lelaki-lelaki terutama pasangannya. Ayat-ayat penuh dengan makna yang halus. Namun, sedikit sebanyak ayat-ayat biasa ini telah pun dianalisis oleh jejaka-jejaka berotak kental dan telah membuat kesimpulan berikut



(1) Ok. Fine!
Wanita selalu menyebut perkataan ini jika merasa diri mereka betul dan ingin mengakhiri pertengkaran. Lelaki perlu diam. Tak perlu bersuara jika ingin meredakan keadaan.

(2) Bagi saya 5 minit
Hah! Ini memang selalu berlaku. Lebih-lebih lagi kalau nak bersiap keluar pergi jalan-jalan. Amboiiiiiiii. Bukan main lagi nak melaram dan mekap. 5 minit yang mereka cakap sebenarnyer bermaksud 5 jam. Dalam 5 minit yang mereka cakap, lelaki sempat pegi lepak kedai mamak layan bola, balik rumah balik.

(3) Tak ada apa-apa
Ayat ini menunjukkan wanita sedang cuba untuk bertenang dan cuba menyembunyikan sesuatu. Mereka menyimpan perasaan marah dalam hati sebab tak nak memulakan pertengkaran. Biasanya pertengkaran seperti ini berakhir dengan aman.

(4) Pergilah buat! Tadi kata nak sangat!
Ini adalah cabaran bukan kebenaran. Wanita sebenarnyer tidak memberi kebenaran tetapi hanya ingin menduga lelaki. Jadi, jangan buat.

(5) Keluhan kuat
Ini sebenarnya adalah satu ayat. Wanita akan bertindak sebegini jika mereka merasakan tiada guna menghabiskan masa untuk bertengkar berkenaan perkara yang tidak patut dan tiada penting baginya.



(6) Tak apa lah
Jika wanita berkata demikian, bermaksud mereka berfikir dalam-dalam tentang bagaimana dan bila anda menerima akibat kesilapan anda

(7) Terima kasih
Wanita berterima kasih kepada anda dan jangan persoalkannya. Jawab saja “sama-sama”. Tetapi jika wanita berkata “terima kasih banyak-banyak ye!”, itu bermakna wanita bukan berterima kasih tetapi menyindir lelaki. Jadi, jangan jawab “sama-sama”… hehehehe

(8) Apa-apa aja lah! (atau dalam bahasa inggeris, whatever!)
Ini adalah cara paling sopan bagi wanita untuk mengatakan F**K You!. Jadi awas ..jangan dapat ayat ini wahai lelaki.

(9) Jangan risau, saya dah tau macam mana nak buat
Wanita berkata demikian selepas mereka berkali-kali menyuruh lelaki berbuat sesuatu perkara tetapi akhirnya mereka yang buat sendiri.

tambahan : bila aku merajuk , aku selalu taip "bubye. salam" ataupun " g main jejauh sana "  . 

jyeahh . tamat sudah entry untuk kali ni . 
amacam ? hey gadis , betul tak yang aku taip nie ?
hey jejaka , DIA pernah buat ciri-2 di atas tak ?



hopefully korang enjoy tyme baca hasil taipan aku ni =.=" .
kayy , jari penat menari balet di atas pentas keyboard ni .
sekian sahaja untuk entry pada kali ni . 
see ya in next entry . bubye . assalamualaikum 
salam persahabatan dihulurkan .





No comments:

Post a Comment