Thursday 3 January 2019

2k19


Image result for we bare bears gif


hola ! assalamualaikum ! 
alhamdulilah for this new year , 2k19 is finally here . 
and guess how I celebrating my new year ?
yes . with revising all those lecture notes and doing past year questions -.-

sebenarnya aku sedang dalam minggu peperiksaan . eh taklah , lebih kepada bulan peperiksaan ?!
sebab last paper pada 19hb . so yes , jadi penutup dewan . me is done with first paper semalam , 2hb . Crystallography and Bonding In Solids . siapa yang bakal amek Kejuruteraan Bahan kat usm nanti will facing that >.< okey done quick update !

this post is highly dedicated for 2018 . My roller-coaster summed up in a year ^^
 dengan maksud a year , setahun . so aku akan recap semuanya dari bulan Januari sampailah Disember . jangan risau gais . Summary ja ni :P kiranya highlighted event sahaja >< 
Sumber perjalanan hidup : Galeri Phone >.<

JANUARI .

Tamat sem 1 ;D -  melawat Kolej Matrikulasi Johor 
ye gais , aku budak KMJ dulu . geng ke ? XD melawat KMJ payah weh masa tu . banyak lak procedure dia -,- tapi still dapat lepak kat admin lama lama . dapat jumpa semua lecturer yang aku target nak jumpa haha . kecuali cikgu Dinamika dulu . Al Fatihah untuk arwah Puan Norziah :'  sesi membawang dengan lecturer pun berjalan dengan baik lol >.< sempat la buat bising masa budak MS tengah test mathematics . sorry dik , cikgu kau yang ajak join huhu . [ kat KMJ dulu tak tekankan as lecturer , dorang prefer as cikgu je :)]

ye ni lah cikgu Matematik saya . siapa student KMJ , kenal la kot . Puan Haslinda , harok nye la kalau waktu tutorial Math . dia akan habiskan awal atau dia memang tak de kelas , sebab handle anak dia hehew :3

FEBRUARI

-cuti balik kampung Uwan -
setiap kali ayah dapat cuti , memang akan ada cuti peruntukan khas kat rumah uwan . and masa tu macam ada family gathering la , sebab semua balik kampung . and ada BBQ session . kenyang la nak makan segala benda .Ohana means family , family means no one gets left behind.

dulang ni sentiasa refill selagi ada stok untuk dibakar time tu -,-

MAC

preparation dinner -dinner - settled XD
yes . aku belanja gambar before hiasan je :P 

APRIL

-Interview session-
ni semua WUS punya pasal . Subjek keusahawanan yang semua student USM wajib ambil . kenapa ada interview ? oh setiap orang kena temuramah mana mana usahawan 'muda' yang berjaya . dia ada fixed kan kriteria umur , kelayakan yang dia nak . so takleh main bantai je temuramah orang ye gais . tapi thanks untuk subjek ni , aku baru tau senior aku ramai dah jadi usahawan haha XD one of them , Afif Asyraf . Ni pemilik D'Asyraf Agrofarm .

Thanks weh sudi layan kerenah aku masa interview tu . Moga terus sukes dengan bisnes kau . anyway, dia lepasan UTM . Sesiapa yang berminat nak tau pasal ternakan ayam ,etc boleh roger dia terus XD

-Paya Bakau-

 Sejujurnya , ini kali pertama aku pergi paya bakau . Join aktiviti berkaitan terus dengan paya bakau . Ye termasuk tanam sendiri pokok tu >.<  tapi tula first time pergi en , banyak kali gak la stuck dalam paya tu . sebab kasut ditelan lumpur ?! hahaha . dah boleh masuk checklist ni
staf situ pun baik sebab sanggup jadi photographer ktorang nak amek gamba kat situ . ye port seperti dalam gambar . ni gambar tester namanya , check lighting bagai . sebab tu takde orang >< Thanks MPD Lembaran buat event ni  :)

-IDEA FAIR 
event yang ambil masa setahun nak buat . and aku under exco aktiviti .Thanks to that , aku dapat kenal depa semua yang happy-go-lucky bagai ni ^^ moga event ni terus dapat sambutan and lebih berjaya untuk tahun 2019 ni :D

Foto Izznur Firzanah Zullizaman.Foto Izznur Firzanah Zullizaman.

-Hiking Bukit Larut-

Ha ni lagi satu pengakuan jujur . aku tak pernah hiking bagai ni . sebab aku jenis cepat mengah . Sebenarnya join sebagai ajk je rupanya kena hiking sekali hahaha . nasib badan la nak . sampai la tempat dorang target tu tapi aku banyak stop la . mengah punya pasal sampai nak give up . tapi tak jadi give up sebab asyik nampak aunty aunty yang bertongkat pun laju je naik -.- 
ni gambar cover mengah . padahal jauh lagi XD
Thanks Mimates :)
ye itulah tempat akhirnya -.- tak ada pun tea dalam garden ? XD

MEI

Bulan kesayangan , sebab ada birthday sendiri XD 
Thanks untuk semua wish , hadiah dan surprise kalian. Sangat berterima kasih . Aku simpan lagi segala wish korang tu . Thanks pada yang sanggup pos hadiah , aku akan gunakan sebaik mungkin :' kita jua akhiri bulan Mei yang barakah dengan iftar perdana bahans :' sekali dengan farewell Mai , yang tukar course tapi still setia dengan USM hahaha . Gambar lauk habis sebab nama pun iftar kan , mestilah makan dulu baru ambil gambar XD









JUN

- selamat hari raya aidilfitri !-
tema untuk raya tahun 2018 : hijau  baju raya tambahan warna merah . walaupun usia dah 20 tahun , alhamdulillah kutipan duit raya masih lumayan . hehek terima kasih pakcik dan makcik . jasamu akan dikenanggg ~ and berjaya kumpulkan alumni 6 Terbilang 2010 sks join beraya . gigih juga la ws sorang sorang , call lagi . nasib baik berbaloi :'



Foto Izznur Firzanah Zullizaman.


JULAI

-sesi membawang bersama member sekolah rendah -
tak mampu nak pergi jauh jauh , sebab aku tak berani drive jauh jauh . so mampu bawa dorang lepak pantai Sungai Lurus je . acah sembang senja gitu , nak tengok sunset la konon . tak tipu je . 

OGOS

-Bukit Soga-Thailand-Perak-
Foto Izznur Firzanah Zullizaman.Hiking kali kedua di Bukit Soga . Thanks pada Zayani yang rela hati join kerja gila aku ni and merealisasikannya dengan drive ke sana hehew . Thanks Hanisah yang jadi tour guide ktorang sebab dia memang minat hiking bagai ni . Thanks :'










Foto Izznur Firzanah Zullizaman.Sempat holiday kat Thailand before pergi kem PPSL haha .
Dapat pergi pun sebab rombongan sekolah mama >< Sekolah mama aku ni function teruk , bukan beshe beshe nak holiday hehew 3 hari 2 malam . and aku tak ingat nama nama tempat tu haha . sorry gais . sempat la merasa naik tuk tuk , pergi pasar sampan tu . rasa aiskrim kelapa dia , allahu dapnya ! rombongan ni siap tourist guide . dia ada bawa juga pergi masjid kat Thailand yang selalu orang Malaysia buat urusan nikah -.-''  overall best , and aku masih ada duit baht :'

Foto Izznur Firzanah Zullizaman.














dah puas holiday , sedarkan diri balik kena pergi kem PPSL haha .PPSL ni fasi la kiranya yang handle minggu orientasi kat USM tu . haa bukan beshe beshe , jadi fasi pun kena pergi kem :' thanks untuk kem ni aku kenal ramai gila member baru , belajar buat rakit and berakit . em pengakuan jujur lagi , aku first time berakit sebab kem ni . detailed post will updated later ;) sebab banyak cerita . muka barai setelah kem . ye ni la muka ppsl USM Kejuruteraan untuk sidang 2018/2019 . tapi nak gambaran kem kami ni macam mana , boleh tekan link ni .

SEPTEMBER 

dah sah jadi Pembimbing Program Siswa Lestari . yey ! :' mulalah function kan diri handle adik adik junior baru masuk . sampai adik sendiri daftar , sis tak dapat ikut >< maafkan akakmu ni uhuk uhuk . through out bulan September ni function haha . tak acah je . kenapa gambar senget ? sebab aku acah tak amek gambar dorang haha . itu muka muka ahli baru Pusat Pengajian Kejuruteraan Bahan & Sumber Mineral , USM Kkj . Welcome to the club ! Thanks PPSL USM Kkj :)
Foto Izznur Firzanah Zullizaman.Foto Izznur Firzanah Zullizaman.

OKTOBER

sempat balik kejap >< holiday sat dengan family yey! Holiday kat Bagan Lalang je . and tiap kali balik , ayah akan belanja makan yang padu punya . ayah kata reward sebab jarang makan seafood mewah kalau kat usm haha  . oh ye , aku ada kem lagi ! kem MPD hahaha . tahun ni tahun pertama sebagai MPD Jaya Lembaran Utama . Kem kat Grik , tak seingat aku la >< jauh bak ang dari kampus . bangun tidur bangun tidur tak sampai lagi -.- so here you go , MPD JAYA LEMBARAN UTAMA established!
Foto Izznur Firzanah Zullizaman.Foto Izznur Firzanah Zullizaman.

NOVEMBER 

Foto Izznur Firzanah Zullizaman.unplanned trip pergi Alor Setar , Kedah . Thanks sebab buat kerja gila ni , kalau tak aku takkan sampai sana :' 



DISEMBER 

-melagha session before start study week-
pergi Penang 2 malam berturut-turut , tempat yang berlainan . pergi balik kisah yang berlainan . aku still takleh lupa kejadian kat jambatan tu XD 

and I survived throughout a year . berjaya hadap stress esaimen yang tah pape , dapat settlekan 2 kem dalam setahun :' kerja gila yang tak pernah terfikir pun nak buat :' banyak benda aku first time buat masa 2018 ni . dan dapat macam macam confession sepanjang tahun 2018 . and macam biasa , orang hadir tanpa diminta dan pergi tanpa berkata . ha gitu . but sokei . tu lumrah kehidupan *acah* anyway THANK YOU , NEXT !

Cheers to a new year and another chance for us to get it right :D
anyway , doakan aku untuk paper seterusnya pada 11hb Januari ni ^^ . adios dan wassalam~

No comments: