Saturday 3 February 2018

2018 ;

 

Assalamualaikum and hello ! 

yes . Buat sekian kalinya , ini entry pertama untuk tahun 2018 , eventho dah masuk Februari dah pun πŸ™Œ  this is not cliche entry new year sebab aku takkan update apa apa pasal azam tahun baru πŸ˜†
tapi nak buat throwback sikit , can I ? kalau tak boleh pun , kesah apa aku . ni kan blog aku ......

.

dah masuk 2018 , maknanya dah tamat 2017 kan ? -.- srsly , 2017 has taught me many things :"
anyway , it have been a good year and I had accomplished many achievements >.< taktau la korang tau ke tak , tapi sekarang ni aku dah habis matriks tau . sebab ada lagi yang tanya pasal pspm aku oke tak ? hahahah ayoyo abam abam akak akak , adikmu ini dah habis matriks la . and now , pursue study in Bach of Engineering Materials , USM :" weekend ni nak naik sem 2 dah --"  

.

so apa pencapaian aku tahun lepas ?  (exc:accepted as a degree student)

  • dapat kenal dengan lebih ramai kawan ?!
kenapa ni dikira pencapaian ? sebabnya kau ingat senang ke nak buat kawan haa ?! kk tak tak  , gurau je . tapi srs la makin besar bulatan kawan aku ni . sampai mama pun tanya "ni kawan yang mana pulak?" nampakla ramai kawan tapi sahabat sejati sikit ja kay . you know who you re :P sebab kawan ni subjektif dikira dari pelbagai sudut . kawan nak g makan lain , kawan nak bawa ke usrah lain , kawan nak study lain , kawan minta teman kat bus stand lain , kawan beria ajak vc lain , kawan minta pendapat asal laki ni complicated sangat lain , kawan bergosip asal la banyak sangat orang bunuh diri skrg pun lain ahahahha . tapi lagi best kalau semua 'kawan' tu adalah orang yang sama . ye dak?





*actually , ada lagi tapi ini je mampu πŸ™‡

  • pengalaman interview 
yang ni sebab aku join organisation club kat USM tu , IDEA FAIR and ya , event nya bulan April ni . doakan la yang baik baik untuk kawan-mu ini πŸ˜† by the way , ni kira pengaaman interview kali ke 2 . sebab first time iv masa dapat offer unikl haritu . tp time tu lek lek je . sebab peng-interview dia cakap melayu . english first first je , kasi acah sikit hahahah . tp yang interview kali ni fully in english bebbbπŸ’¬ dan aku kira last batch yang kena interview --' yang peng-interview nya tu 5-6 orang and depa semua takde sorang melayu pun beb . kira aku sorang je melayu dalam bilik interview tu πŸ’goreng je la selagi mampu , time tu dah pasrah dah dapat ke tak sebab semua jawapan aku dibidas balik -..- tapi kan , rezeki agaknya , aku diterima kahkahkah tapi tak dapat apa yang dimohon la . aku kena interview untuk Publicity department tapi diterima ke Activity department , oke apa ?! best kott . Love BaoBao department πŸ’–


  •  belajar buat paperwork
yang ni kan Allahu gigih lagikan beria aku google . semua paperwork uni lain aku tengok hahahahahah biasa la noob kan -..-  kenapa kena buat paperwork ? sebab koko sem lepas aku join Event Management . so faham faham je la ye kenapa hahahahah . semua ahli kena buat paperwork sebab nak pilih event apa yang akan dibuat . and ofc paperwork aku tak diterima sebab program aku buat tu khas untuk pelajar spm and time tu tinggal seminggu nak spm πŸ˜† memang tak la kan jawabnya . so , event yang dapat diadakan dengan jayanya  ialah COLOUR U RUN . untuk event ni , aku diletakkan kat Perhubungan Luar --' tapi sponsorship pun under ktorang -.-' tu pun kira first experince gak kayyy .



  • cari sponsorhip 
alahaiii yang ni sumpah nnoobbiieezz sangat hahahahhaa . tak pernah pernah buat kerja segila ni . eh ada je kerja gila yang lagi gila sbenanya πŸ˜† tp ni melibatkan event hak bersama masyarakat sejagat kan ? huhu~ tapi yang ni , lebih pada Qirah buat sbenanya hehek . Dia reti sikit speaking masa otp . aku takleh takut terkeluar bahasa jawa k acah 😷 ktorang kena call mana mana company minta sponsor tp since ktorang buat event lari lari ni . main target dia company cekelat ngan air isotonic ah kan ?! tah ye ke 😏 so time ni la gigih call menambah jumlah bil dan meng-emel pada pihak berkenaan . format surat pun baru tau weh hahahahhaha . and alhamdulillah dapat gak sponsor dari Warrior Drink . eventho , orang kata , aikk satu je ke sponsor ? -___-


.

aku rasa ada lagi pencapaian yang lain , tapi tak dapat re-call lah hahahah . naik bas sorang sorang dari BP-PB kira achievement gak en ? πŸ‘€ cakap pasal bas en , hujung minggu ni nak balik USM dahh !! πŸ˜” aku menyeru Auni dan Aqirah pls balik jangan ngada balik lambat hahahahah . 

.

so far , alhamdulillah 2018 doing great πŸ™† ciptalah kenangan banyak banyak yee . kurangkan sikap negatif dalam diri tu . just gather the positive vibes only k πŸ’– insyaAllah kalau aku ada masa and peluang lagi , aku akan update blog ni . sekian mekacehhhh . rajin nye baca sampai habis πŸ™Š terharu anyway , kalau ada apa apa soalan tanya je kay πŸ™Œ komen je kat post ini , alright ? atau ada apa apa cadangan untuk post seterusnya pun boleh πŸ’– bye assalamualaikum πŸ’Ÿ


No comments: