Thursday 2 January 2014

New Of Me




Firstly , assalamualaikum and hye ! *lambai tangan* hihik . I'm back ;) anyway , tak lambat lagi kan nak ucapkan SELAMAT TAHUN BARU ! today is 3rd January 2014 , dan 1 Rabiul Awal 1435 H , for muslims . Bermakna lagi 11 hari nak sambut hari idola kita semua , iaitu Nabi Muhammad s.a.w :') sama sama kita nantikan hari tu k . 


So , macam biasa , jika masuk je tahun baru , mesti masing masing dah pasang Azam dan Niat kan ? Sebelum tu , apamende Azam ni sebenarnya ? :O 


Maksud Azam (Kamus dewan bahasa):
Kemahuan (keinginan, cita-cita) yang sangat kuat, tujuan (yang sesungguhnya).

Haa . Itulah maksudnya . Sesungguhnya , azam tu ibarat janji kepada diri sendiri . Eh ! Asal aku macam matang sangat bila menaip niy ? -.-; krik krik . Anyway , apa azam korang ? Azam korang tahun lepas tercapai dak ? Korang rasa azam tahun ini berjalan dengan lancar dak ? Jangan hanya 'hangat hangat tahi ayam ' je k . Apa tu ? Aku teringat dinding sekolah aku :P haha . Tapi betul la kan , kebanyakkan orang bersemangat berazam itu ini , tapi takde hasil pun . Ada yang ikut kawan , ada yang sekadar teringin juga rasa ada azam . so , entry kali ni , aku nak ceritakan azam aku tahun ini . Sama ada tercapai atau tak , terpulanglah kan >.< 

1. Nak tumpukan perhatian sepenuhnya kepada pelajaran . 
2. Nak jadi lebih baik dari tahun lepas .
3. Inginkan banyak kenangan manis . 
4. Nak skor dalam SAINS TULEN . 


macam susah je , macam hangat tahi ayam je , macam tipu je , macam tak boleh buat je . Nyahh kau sifat negatif dari diri aku ! wachhhaaaa ! Hihik XD itu je kot azam aku , banyak juga tu ><" Disebabkan aku baru masuk form 4 , bahang Sains Tulen tu sakit auw -.-' ramai kata subjek tu SUSAH ! FAIL ITU BIASA ! pergh ! ayat masing masing . macam tak nak kasi support langsung kan ._. azam yang pertama tu ibaratkan tak nak cinta monyet monkey gorilla chimpanzee kiranya :v cikgu duk cakap form 4 bukan tahun 'honeymoon' , kena belajar gegila mulai sekarang . azam yang kedua , nak matangkan sikit diri niy . yang ketiga tu , aku tak nak asyik nangis je macam tahun lepas , asyik menyesal benda yang dah jadi :') yang keempat tu , untuk masa depan aku gak kan ==' Biologi , Addmath , Kimia , Fizik fuhhh semangat . Doakan fiza k :* mohon sangat jasa bebaik korang niy ><"

Jadi , setakat ini jelah yang aku nak taip . sekadar nak meriahkan dunia blog :P komenlah entry ni dengan azam korang ?! ;) azam nak graduate ke , azam kahwin ke ? ;) haha . that's all from me , Thanks for reading :D walau apapun azam korang , aku doakan moga tercapai :) sesungguhnya Allah akan membantu hambanya :') keyboard off , salam persahabatan dihulurkan ;)


6 comments:

  1. selamat tahun baru . da jadi budak sains nie kena belajar rajin rajin , subjek dia bukan mudah . tak mustahil boleh lulus semua subjek tu . kalau belajar , tak susah mana pon . goodluck dik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee . thanks kak . hope akak doakan adik . new challenge for me >.<'

      Delete
  2. Haii! Hahaha..mmg betul! FAIL ITU BIASA! Tp..ia akan jd LUAR BIASA kalo kita x fail utk subject yg org lain fail.. It would be an amazing moment ever! Juz do ur best in everything..and stick to HIM every second! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks sis for ur couragement :* wish me luck :)

      Delete
  3. dik. jangan dengar orang duk kata susah ke apa. even betul susah. but you've to think that science stream is such an easy subject.
    ee dulu science stream jugak. what important is. focusing on the thing that you can do. buat apa focus on benda yang kita memang tak boleh buat. is it? bcs you've to enjoy yr study. must. ahak. bye =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihik . thanks kak >< akan ikut nasiha akak uh :*

      Delete