hubungan kita telah tamat . !


assalamualaikum . !
holla . ! apa khabar ?
alhamdulillah , jika sihat .
demam ke ?
nganga luas2 ! nah ~ sedapkan ubat ? rehat kay ;)
 
sebelum ue , layan lagu nie dulu . pause lagu at blog . play this song semasa korungs baca ;)


hehe . na update blog buruk nie jup .
want to share something .
na tau ?
sygs la . =)  rajin baca yer 
ta na ?
okay , bye-bye . !


nampak tajuk kan ? bagus , ta rabun lagi . masih ada mata ;)
korungs rasa , entry fiza berkaitan dengan ape ? cer gtau , cer gtau . haha . sebenarnyer , fiza na story pasal masakah utama REMAJA nie , iaitu ::clash !yups . ! masalah ini sering timbul . tak caye ? buat penyelidikan yer sygs . okay . cam ne nak atasi rasa sedih setelah clash nie kan ? tertanya-tanya la jugak . nie la fiza na kongsikan . iaitu ::



1. fiza tahu korungs ada tuhan kan , berdoalah kepada ALLAH agar hati tenang sentiasa . relax kay .
amalkan taw ;)

2.buang segala kenangan bersama dia . ada gambar ? delete jea . ada hadiah dari dy ? simpan , bagi mak . ! ><" sibukkan diri kay . jangan buang masa pada orang yang telah jadi SEJARAH bagi kita 

3.cuba biasakan dengan keadaan single . macam tak biasa jea kan ? sebelum korungs couple , korungs single kan ? haha , so praktikkan la apa yang korungs buat tyme single dulu . 

4.Muhasabah diri – Jangan ikutkan perasaan, terimalah hakikat bahawa dirinya bukan untuk anda. Ada yang lebih baik. 

5.Meminta nasihat ibu bapa atau orang terdekat – Ibu bapa adalah yang terbaik dalam memberikan nasihat kerana sudah merasa asam garam kehidupan dan tahu apa yang terbaik untuk kita. Jika berasa malu atau takut untuk meminta nasihat daripada ibu bapa, sekurang-kurangnya berkongsilah masalah anda dengan orang yang terdekat dan rapat seperti kawan baik. Jangan pendamkan di dalam hati, nanti semakin merana diri.

6.berkawan dengan ramai orang – Janganlah kerana putus cinta anda tidak mahu bergaul. Namun, kawal pergaulan anda sebagai seorang muslimah. Menambah kenalan adalah baik dalam mengukuhkan ukhwah. Di samping itu anda akan berasa kesedihan putus cinta itu akan hilang sedikit demi sedikit.

7.
Jangan Biarkan Diri Anda Keseorangan
Amaran! Jangan sesekali letakkan diri anda berseorangan. Mungkin anda perluankan masa untuk bersendirian tetapi hakikatnya anda sebenarnya perlukan teman. Dengan erti kata lain, anda perlukan pasangan anda. Apabila anda letakkan diri anda keseorangan anda akan cenderung untuk menghadapi masalah kemurungan “stress”. 


8.berikan sedikit masa kepada diri . maybe , korungs terkejut dengan keadaan seperti ini . ! ye la , selalu kan mct masuk , gayut malam2 bute , amek gamba bersama . sekarang ? meroyan ke ? takkan . so , give urself a bit tyme . kay ? ;)

amacam ? ada baik tak ? hehe 
kadang2 manusia terlalu alpa dengan cinta sehingga terabaikan perkara yang penting . !
fiza yakin bahawa kawan2 fiza nie KUAT . ! tabah hadapi segala dugaan . ALLAH sayang orang yang tabah . 

pesan fiza :: ALLAH dah sediakan seseorang yang lebih baik dari dia untuk kita cuma belum masanya dia muncul . 
jangan terlalu sayang kelak diri merana .
ingatlah . ! bahawa dirimu itu amat berharga .
belajar lah menyayangi diri , sebelum sayang orang lain . ! ;) tanpa kamu sedari , ALLAH na matangkan diri kita ;) 

kalau kamu syg dia bagai nak rak , kenapa tak kahwin terus ? tak yah couple2 . kan senang ? ;) 

so , untuk entry ini . fiza harap korungs tak terkecil hati kay ,
sekian sahaja untuk entry pada kali ini .
minta maaf jika ::
tersalah ejaan ,
tersilap fakta ,
entry tidak menarik ,
bukan kawan yang baik

terima kasih kerana ::
sudi hadir ke blog ini ,
baca entry ini ,
jadi kawan fiza ,
doakan kejayaan fiza ..

see ya in next entry ,
insya'allah . 
bye-bye

salam persahabatan dihulurkan 

3 comments: