random feeling


assalamualaikum semua !!
selamat malam !!
nak gtau something niyh ...
sempena masih ada waktu .
takod tak sempat .
ngee .. !!

fiza sekarang sedang geram .
>bawa bersabar cik fiza oii ...
fiza sedang muat turun file SABAR lha niyh .
>yo lha .

okayh2 , 
jika nak ketahui dengan lebih lanjut , sila scroll sampai ke bawah yer ~  (ayatnakskema)

jika tak mau baca ! ,
get oud yer .. awak .. =)

first story adalah ...
HANDPHONE mama hilang !
sebab ue fiza geram !! ><"
memang ******** punyer penjenayah .. 
hari JUMAAT pun nak buad dosa ke ??
pulangkan balik lha . 
sian kat mak aku .
handphone tu pemberian daripada ayah aku untuk mak aku aw .
jahat sangad lha ko niyh . ><"


okayh ..
2nd story ... 
itu GERAM punyer pasal .
yang ini laen pulak rasanya ...
EXCITED kot ??
jika sesiapa yang baca stats fiza sebentar tadi , 
dapat agaklah kot ..

dengan bangganya , fiza menaip ::

~mulai minggu depan , tiada update stats , liking , sharing link blogging , kerana INTERNET ayah tarik . 

disebabkan SDKA makin dekat .... thanx a lot , dad . =/

#habislahaku

ya !! 
fiza akan berhenti ...

(stop facebooking . meet you n reality)

(bye2 blog .. maybe tak ada lagi entry terbaru)


jadi ,
itu yang fiza teruja sangad .
melalui kehidupan seharian tanpa update stats di FB ataupun blog .
sabar je lah ..



3rd story lak




Kesihan bear ue ...
demam peperiksaan melanda .. 
macam fiza lha ...
form 5 sibuk SPM ,
form 6 atas lak sibuk ngan STPM ...
fiza lak exam apa ??




fiza amek peperiksaan SIJIL DARJAH KHAS AGAMA .
kau ada ??
huhu ... tak sanggup nak gagal ...
tak nak ulang lagi , weyh .. !
sebab ue lha fiza ta leyh update mcm2 lagi .
tetapi ...




(membosankan +_+)
redha je lha ...





untuk calon2 peperiksaan yang akan datang menziarahi kita tak lama lagi ... harap korungs bersedia .. 



khas untuk korungs ...

Doa agar dikurniakan kefahaman yang baik dan ingatan yang sempurna sewaktu menelaah matapelajaran:
(DIBACA SEBELUM MENGULANGKAJI PELAJARAN SAMADA DARI BUKU ATAU NOTA
)


(Allahummar zuqna, Ya Rabbi fahaman nabiyyiin, wa hifzaal mursaliin,
wa 'ilhaamal malaikatiil muqarrabbin, fii 'aafiyaati, ya Arhamar raahimiin
)


Maksudnya: "Wahai Tuhanku, kurniakanlah kami fahaman nabi-nabi dan hafalan para rasul
serta mendapat ilham dari para malaikat yang hampir denganMu,
juga kurniakanlah kami kesihatan Wahai Tuhan Yang Amat Pengasih"




Doa sebelum masuk kelas/dewan peperiksaan


(Wa hai yi' lanaa min amrinaa rashadaa)
Maksudnya: Ya Allah, persiapkan kami mengenai dengan urusan kami dengan petunjukMu)




Doa sewaktu lupa semasa menjawab soalan



(Subhaa na man laa ya naa mu wa laa yas huu
Allahumma zakkirnii maa nasiit) 3 kali

Maksudnya: Maha Suci Tuhan yang tidak pernah tidur dan tidak pernah lalai,
Wahai Tuhanku, ingatkanlah aku apa-apa yang aku lupa)


Doa memohon kejayaan cemerlang -
dibaca sebelum tidur setiap hari sehinggalah keputusan peperiksaan diumumkan.


(Allahumma inni as-alukal fauza 'indal qadha
wa manaazilasy syuhada wa 'ai syas su 'a da'
wan nasra alaal a'daa')


Maksudnya: Ya Allah Kami memohon kejayaan dalam setiap ketentuan,  tempat para syuhada'
dan kehidupan orang-orang bahagia serta kemenangan mengatasi musuh

sekian sahaja entry pada malam ini .
semoga korungs mendapat serba sedikit manfaat bila baca entry ni .
dan , 
terima kasih kerana sudi membaca entry ni yer .


selamat malam semua !
moga mimpi yang indah .. 
esok hari yang indah menanti , (insya'allah)

sambutlah salam persahabatan daripada fiza .

No comments:

Post a Comment